Ik zie steeds meer getinte voorruiten, mag dat?

Vaak oranje maar andere kleuren ook. Op www lees ik dat het nanocoating heet en goed is voor de ruit. (zegt carglass...)
Je kunt in ieder geval niet meer zien of ze voldoen aan de gordelplicht of handsfree texten/bellen

Picture for question
een week geleden
in: Auto's
TurfGraver
een week geleden
Chameleon of UltraVision folie.
En men kan je nog steeds controleren hoor (gelukkig).

Antwoorden (2)

De voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten moeten minimaal 55% van het licht doorlaten.
De politie gebruikt tijdens controles een apparaat dat de hoeveelheid licht die de autoruit doorlaat meet. Is de gemeten lichtdoorlatendheid te laag, dan:

kunt u een boete krijgen;
kan de politie uw kentekenbewijs deel I (A) invorderen. U mag dan niet meer in uw auto rijden.
fremar
een week geleden
Volgens de alctuele regelgeving A.P.K. geldt het volgende:
De voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten van personenauto’s mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen.

Bron: https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/ruiten
jc54
een week geleden